Ние пазим без нововъведения всички записани или незаписани установени за нас църковни предания, едно от които е за иконописта.
Ние пазим без нововъведения всички записани или незаписани установени за нас църковни предания, едно от които е за иконописта. То е съгласно с проповедта на евангелската история и служи за уверение в истинското, а не въображаемо въплъщение на Бога Слово и за други подобни ползи. Защото когато едни неща се показват чрез други, те несъмнено едно чрез друго се уясняват.
Така ние, ходейки по царски път и следвайки от Бога внушеното учение на светите наши отци и преданието на вселенската Църква (пък знаем, че тя е от Дух Свети, който пребъдва в нея), с пълна достоверност и грижливо изследване определяме: честните и свети икони, нарисувани с бои или направени с дребни камъчета и от друго годно за такава работа вещество, да се поставят така, както изображението на честния и животворящ Кръст, в светите Божи църкви, върху свещени съсъди и одежди, на стени и на дъски, в къщи и по пътища – както иконите на Господа, Бога и Спасителя наш Иисус Христос, и на непорочната Владичица наша Пресвета Богородица, така също и на всички свети и преподобни мъже. Защото колкото по–често те биват гледани изобразени на иконите, толкова повече онези, които ги гледат, биват подтиквани да си спомнят и да обичат първообразите, да ги почитат с целуване и почитно поклонение – не с истинско богопоклонение, което според нашата вяра подобава само на Божественото естество, но почитане като онова, с което се отдава чест на изображението на честния и животворящ Кръст, на светото Евангелие и на други светини чрез кадене тамян и поставяне свещи – какъвто благочестив обичай имало и у древните. Защото честта, отдавана на образа, минава върху първообраза и който се покланя на иконата, покланя се на съществото на изобразения на нея. Така се потвърждава учението на вселенската Църква, която от край до край земя е приела Евангелието.
Това е вярата на апостолите, това е вярата на отците, това е православната вяра, това е вярата, която утвърди вселената.
ПРАВОСЛАВНА МУЛТИМЕДИЯ
Картина на живо от Храма
Православен календар
п
в
с
ч
п
с
н
пн
вт
ср
чт
пт
сб
нд
12:00 AM - Св. 9 мчци в Кизик. Преп. Мемнон Чудотворец.
12:00 AM - Св. вмчца Ирина.
12:00 AM - Св. мчк Акакий. Св. Авив, еп. Некрески.
12:00 AM - Св. мчк Талалей. Св. Лидия Филипянка. ☾.
12:00 AM - Св. Михаил Синадски. Препмчк Михаил.
12:00 AM - Преп. Исакий Далматски. Св. Емилия.
12:00 AM - Св. ап. Ермий. Св. мчк Ермей.
09 май 2025 - петък
* Пренасяне мощите на св. Николай Мирликийски Чудотворец. Събор на св. Новоселски мъченици. Св. прор. Исаия. Св. мчк Христофор. (Тип. с. 303, т. 2).10 май 2025 - събота
* Св. ап. Симон Зилот. Възстановяване на Българската патриаршия. (Отдание на Неделя на мироносиците – Тип. с. 463).11 май 2025 - неделя
† 4 Неделя след Пасха - на Разслабления. Св. равноапостолни Методий и Кирил, славянобългарски учители. Св. свщмчк Мокий. Гл. 3, утр. ев. 5, ап. Деян. 9:32-42 (с. 25), лит. ев. Ин 5:1-15 (с. 24) [Св. Методий и Кирил – ап. Евр. 13:7-16 (с. 495), лит. ев. Мт 5:14-19 (Тип. с. 310, т. 6)].12 май 2025 - понеделник
Св. Епифаний, еп. Кипърски и св. Герман, патр. Константинополски. (Молебен за здравния работник). ⭘.13 май 2025 - вторник
Св. мчца Гликерия девица. Св. мчк Лаодикий. Св. Павсикакий, еп. Синадски. Св. Георги Изповедник. (Отдание на Неделя на Разслабления – Тип. с. 465).14 май 2025 - сряда
* Преполовение. Св. Исидор. Св. мчк Йоан Български. Св. мчк Райко (Йоан) Шуменски. (Тип. с. 465).15 май 2025 - четвъртък
Преп. Пахомий Велики. Преп. Ахилий, еп. Лариски.