Заради всичко което Той бе направил обикновените хора вярваха в Господа не само с тиха вяра, но с вяра, която провъзгласявала божествеността му със слово и дело. След като въздигнал Лазар, който бил мъртъв четири дни, Господ намерил младото магаре, което учениците Му довели за Него, както разказва евангелистът Матей. Възседнал го Той влязъл в Йерусалим, изпълвайки пророчеството на Захария:
„Не бой се [ликувай от радост], дъще Сионова, тържествувай, дъще Иерусалимова: ето, твоят Цар иде при тебе, праведен и спасяващ, кротък, възседнал на ослица и на младо осле, син на подяремница.“ (Зах. 9:9). С тези думи пророкът показва, че Христос е Царят, Когото е предричал, единственият истински Цар на Сион. Той казва:
Твоят Цар няма да плаши гледащите го; Той не е насилник или злодей. Той не идва с пазачи, въоръжен конвой, предхождан от конница и войници. Нито пък живее чрез изнудване, изисквайки данъци и приношения или услуги, нараняващи даващите ги. Не, Той е познаван по своето примирение, строгост и бедност, защото влиза в града яздейки магаре и без тълпи пазещи Го… Този, Който въздигна Лазар от мъртвите днес влиза в Йерусалим като цар, възседнал магаре. Почти изведнъж всички хора, децата и възрастните, младите и старите, проснали дрехите си на пътя; и взимайки палмови клонки, символи на победата, те отидоха при Него като Животодавец и завоевател на смъртта. Те го почитали. Вътре и вън от храма и пееха с един глас: „Осана Сину Давидову! Осана във висините!“ Това е възхваление насочено към Бога и означава „Господи, спаси ни“. Другите думи „във висините“ показват, че Бог е възхваляван не само на земята от човеци, но и във висините от ангелите небесни. 

Св. Григорий Палама