Новини от православна България
Светла сряда е, чества се и паметта на мъченица Александра, и на новомъченик Лазар Български
Светла сряда е днес. Чества се и паметта на мъченица Александра, и на новомъченик Лазар Български.
Александра била съпруга на император Диоклетиан и станала свидетелка на мъченията, на които бил подложен великомъченик Георги, и на чудото с изцеряването му от раните от изтезанията. Тя се убедила, че Бог, в когото вярва мъченикът, е истински и Той прави дивните чудеса за Своите почитатели. Затова признала, че това е истинският Бог и пожелала пред всички да изповяда вярата си в Иисус Христос.
Когато Диоклетиан научил за това неочаквано обръщане на съпругата му към християнството, което той години наред се стремял да унищожи, бил обзет от голяма ярост. Като не могъл да сдържи гнева си, императорът веднага издал смъртна присъда: главата на собствената му жена да бъде отсечена с меч. Докато отивала към мястото на наказанието, императрица Александра усърдно се молела. По пътя тя коленичила и тихо предала Богу душата си.
Свети Лазар бил родом от село Дебел дял, на 14 километра от град Габрово. Баща му се казвал Недко Енчов. Поради бедност на семейството Лазар още като момче отишъл в Мала Азия и се условил да работи като овчар у един местен ага, заможен турчин, в село Сома, недалече от град Пергам (днес Бергама, Западна Турция).
Като християнин обаче хрисимият и работлив овчар предизвикал омразата на някои хора, които започнали да го уговарят да приеме исляма. Лазар решително отхвърлил всички тези предложения да смени вярата си. Тогава онези пристъпили към хитрост и накарали една жена да се оплаче, че овчарят Лазар я задирял с лоши намерения. Лъжесвидетели потвърдили измислената история и затова невинният български пастир бил заловен и подложен на жестоки изтезания. Можел да се избави от тези обвинения и наказания, ако приемел да смени вярата си. Но Лазар не можел и да допусне мисъл за подобна измяна на бащината си вяра. Затова накрая бил осъден на смърт и го обесили на 23 април 1802 г. Тогава мъченикът бил на 28 години.
23.04.2025_09:48 | Източник: БТА 23.04.2025 07:00 |
Автор: Проф. Иван Желев
Светли вторник е днес, чества се и паметта на преподобния Теодор Сикеот
Светли вторник е днес. Той е третият ден на Великден – вторник от Светлата седмица, която цялата е посветена на Христовото Възкресение.
Преподобният Теодор се родил в първата половина на VI век в село Сикеа, област Галатия в Мала Азия, откъдето минавал главният път от Цариград през Никея към Анкира (днешна Анкара). Майка му Мария била проститутка, съдържателка на крайпътен хан, а баща му Козма служел при императорския двор. След като майка му се събрала с Козма и заченала, тя изоставила предишния си живот и заживяла богоугодно. Свети великомъченик Георги се явил насън на съпрузите и предрекъл, че синът им ще получи Божията благодат и ще живее по Неговия закон.
Наистина Теодор отрано проявил стремеж към молитвен и свят живот в уединение. На 12-годишна възраст си изкопал малка пещера под олтара на църквата „Св. Георги“ и започнал там да се отдава на молитви и четене на свещени текстове. По-късно прекарал две години в една пещера в планината. Отшелническата му самота била прекъсната от настойчивите молби на близките му и той се върнал при тях. А когато епископът на близкия град Анастасиопол Теодосий чул за подвижничеството на Теодор, потърсил го и го посветил в свещенически сан.
Теодор продължил да живее при църквата „Св. Георги“, в която вече служел, с Божията помощ изцелявал болни, прогонвал бесове. Заедно със събралите се при него последователи в монашеството Теодор построил църква „Св. архангел Михаил“ и основал манастир. Въпреки желанието си да живее далече от хората в безмълвие, по настояване на вярващите бил ръкоположен за епископ на Анастасиопол (на 100 километра западно от Анкара, сега Бейпазаръ).
По-късно обаче се отказал от високия сан и се върнал в манастира, за да живее в постоянна молитва. От житието му става ясно, че се е срещал с видни представители на светската и църковната власт, дори с императори и патриарси по време на пътуванията им през Сикеа или в Цариград. Упокоил се на 22 април 613 г.
22.04.2025_09:51 | Източник: БТА 22.04.2025 07:00 |
Автор: Проф. Иван Желев
Брой 94 на „Стълба към небето“ – за Кръста, Възкресението и източното пеене (видео) /18.04.2025/
Софийска света митрополия представя на зрителите поредния епизод на предаването „Стълба към Небето“ в YouTube канала на „Епархийски глас ТВ“. Можете да го гледате във видеото по-долу.
В първата част на предаването беседваме за Кръста и Възкресението със свещеник Георги Граховски, председател на храм „Рождество Богородично“ в град Кочериново, Дупнишка духовна околия на Софийска епархия.
След това посрещаме младите църковни певци и автори на фото и видео съдържание – Мартин и Антон Вайдер. Можете да видите техни снимки и кратки филми (включително християнски) тук: https://weider360.com/ и https://www.youtube.com/@Martinweider1/videos
А накрая представяме слово за Празника на празниците от протойерей Александър Мен.
Предаването „Стълба към небето“ може да гледате и в телевизионния ефир на Канал 3 в нeделя след 10:30 ч. и да го слушате по радио „Епархийски глас“ в понеделник и събота от 20:30 ч.
21.04.2025_18:53 | Източник: Българска патриаршия 20.04.2025 |
Автор: Софийска митрополия
Пасхална вечерня в митрополитския катедрален храм „Св. вмчца Неделя“
В деня на Христовото Възкресение, в митрополитския катедрален храм „Св. вмчца Неделя“ традиционно бе извършена Пасхална вечерня, още назовавана „Второ Възкресение“.
По време на богослужението на различни езици бе прочетен евангелският откъс за Христовото явяване на учениците вечерта в първия ден на седмицата (срв. Иоан 20:19-25).
След изпяване на прокимена „Кто Бог велий, яко Бог наш…“ стиховете от евангелския откъс бяха последователно прочетени, както следва: Негово Светейшество Софийският митрополит и Български патриарх Даниил – на църковнославянски език; архимандрит Йоан, протосингел на Софийската света митрополия – на гръцки език; Негово Преосвещенство Мелнишкият епископ Герасим, гл. секретар на Св. Синод – на латински език; ставрофорен иконом д-р Кирил Попов – на еврейски език; протойерей Владимир Тишчук, председател на руския храм-подворие в София – на руски език; ставрофорен иконом Нелуц Опря, представител на Румънския патриарх в България – на румънски език; Негово Високопреосвещенство на САЩ, Канада и Австралия митрополит Йосиф – на английски език; протойерей Димитър Шумов – на френски език; протодякон Деян Коруноски – на немски език; четецът Бехнам Сетайеш – на персийски език; протодякон Иван Петков – на турски език и архимандрит Василий, председател на храма – на български език.
Песнопенията в богослужението бяха изпълнени от клиросните певци и духовенството при храма, заедно със Софийския катедрален хор към „Св. вмчца Неделя“ с диригент проф. д-р протопсалт Мирослав Попсавов.
В края на вечернята Негово Светейшество поздрави присъстващия богомолен народ с Празника на празниците – светлото Христово Възкресение, и произнесе слово, в което сподели:
„По великата Божия милост и тази година се удостоихме да се поздравим с победоносния поздрав, който вече две хилядолетия отеква: „Христос Воскресе“!
Колко щастливи сме ние, православните християни, че бидейки членове на светата Христова Църква, живеем в радостта на светлото и победоносно Христово Възкресение! На заобикалящия ни свят, изпълнен с тревожност, страдание, разделение, несигурност, нашият отговор се състои в две кратки, но пълни с истина думи, които обясняват и обобщават всичко: „Христос Воскресе!“.
Христовото Възкресение е краеъгълният камък на нашата вяра и смисълът на нашето съществуване на земята. Свети Григорий Нисийски казва, че „днешният празник утешава всяка скръб и няма по-тъжен човек от този, който не намира утешение в днешното тържество“. Действително, няма друг празник, който да е свързан с такава чиста, неподправена, спонтанна и искрена радост – правда и мир и радост в Светаго Духа (Рим. 14:17). За християните още от дълбока древност Христовата Пасха е била извор на радост и на смисъл: на радост, че смъртта, която е пряко следствие от греха и е най-голям враг на човека, е победена и разгромена веднъж завинаги; и на смисъл, защото човешкият живот не е вече един ограничен във времето низ от случайни събития, които ни приближават до гроба, а е открита възможност за охристовяване и уподобяване на Твореца. В Лицето на Победителя на смъртта – Богочовека Иисус Христос, ние получаваме безсмъртие, а животът ни – смисъл.
Днес чуваме да се говори за изкуствен интелект, за преодоляване на границите на природата, за създаване на някакъв нов „свръхчовек“, за „безкрайните“ възможности, които модерните технологии ни предоставят. Но всички човешки усилия, които са лишени от Божието присъствие и благодатно съдействие, са суетни и завършват отново със смърт. Смъртта е непреодолимият завършек на човеко-бога, тоест на човека, изоставил и забравил Бога. Без Бога стремежът към безсмъртие води до унищожение. А Възкресението е тъкмо противоположното – то е логичният победоносен завършек на пътя на Богочовека и на вярващите в Него. Възкресението е извор на смисъл – то означава засвидетелствана надежда и изпълнено обещание. В светата Църква свидетелството за Възкресението – това е светостта, това са светиите. Със своя свят живот светиите свидетелстват за Христовото Възкресение, както никой друг. Нека и ние да подходим като тях – очистени от всяка сквернота на греха, да приемем вестта за славното Христово Възкресение като нелъжовно обещание за нашето собствено духовно и телесно възкресение. Понеже със сърце се вярва за оправдаване, а с уста се изповядва за спасение (Рим. 10:10).
Нека вярваме с цялото си сърце, но нека също така да изповядваме и да проповядваме пред целия свят с апостолска ревност тази истина на всички истини: „Христос Воскресе!“.
Текст и снимки: Софийска света митрополия
21.04.2025_18:43 | Източник: Българска патриаршия 20.04.2025 |
Автор: Софийска митрополия
Възкресение Христово – Пасха – Великден в морската столица
Всерадостната и спасителна нощ на светата Пасха, великият „празник на празниците и тържество на тържествата“ (Пасхален канон, песен 8), беше посрещната от голямо множество християни в морската столица, които се събраха при Митрополитския катедрален храм „Успение Богородично“, за да чуят жизнеутвърждаващото апостолско приветствие: „Христос Воскресе!“, на което от своя страна всички в един глас откликнаха: „Воистину Воскресе!“.
Малко преди полунощ Негово Високопреосвещенство Варненският и Великопреславски митрополит Йоан, придружен от духовенството, клиросните певци и мъжкия хор при Митрополитската катедрала, излезе през южната врата на храма, за да възвести славното и мироспасително Възкресение Христово.
Негово Високопреосвещенство прочете евангелския текст, посветен на Пасха (Мат. 28:1-9), както и Патриаршеското и Синодално Пасхално послание, посветено на най-древния християнски годишен празник.[1]
Тържественото честване на празника продължи с пасхалната утреня в храма. В нейния край Архиереят прочете пасхалното слово на свети Йоан Златоуст, което завършва с думите: „Де ти е, смърте, жилото? Де ти е, аде, победата?“ (1 Koр. 15:55). Възкръсна Христос и ти биде повален! Възкръсна Христос и паднаха демоните! Възкръсна Христос и се радват ангелите! Възкръсна Христос и живот се въдвори! Възкръсна Христос, и нито един мъртвец няма в гроба, защото Христос, Който възкръсна из мъртвите, „за умрелите стана начатък“ (1 Кор. 15:20). Той пръв възкръсна като Глава, а подир Него в свое време ще възкръснем всички ние, Неговите членове! Нему слава и държава (владичество) во веки веков! Амин!”.
Светата Литургия започна с пеенето на „Христос воскресе“, съпроводено от четенето на специални стихове и от прикадяване четирите страни на светия престол. Множество християни пристъпиха към Пречистите Тяло и Кръв Христови.
Същият ден, от 11:00 ч. започна пасхалната вечерня, наричана второ възкресение, или агапа, защото в тази вечерня християните някога са разменяли целувание на любовта (агапи – любов). Чете се на различни езици евангелието за явяването на възкръсналия Христос на Своите ученици (Йоан 20:19–25), за да се възвести Христовото възкресение на всички народи и да се подчертае вселенският характер на Църквата.[2]
След прочитането на евангелския текст, Негово Високопреосвещенство митрополит Йоан прочете своето Пасхално послание пред многобройния боголюбив народ в храма. Той поздрави присъстващите с най-радостния за целия свят празник.
[1] Протопр. Благой Чифлянов. Православна литургика. Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, София, 2008, с. 89.
[2] Пак там, с. 90.
Изготви: Георги Великов
21.04.2025_18:32 | Източник: Българска патриаршия 20.04.2025 |
Автор: Варненска и Великопреславска митрополия
Второ Възкресение в Пловдив
На 20 април Пасхалната Вечерня започна с празничен камбанен звън, с който бяха посрещнати Негово Високопреосвещенство Пловдивския митрополит Николай и първия му викарий Преосвещения Белоградчишки Поликарп в митрополитския храм „Св. вмчца Марина“ в Пловдив.
Митрополит Николай възглави пасхалното богослужение, в което участие взеха също архимандрит Максим – епархийски духовен надзорник и председател на храма, архимандрит Петър – клирик на Пловдивска митрополия, ставрофорен свещеноиконом Тодор Хаджиев – протосингел при Пловдивска митрополия, ставрофорен свещеноиконом Деян Стоенчев – духовен надзорник, протойерей Ангел Ангелов – духовен надзорник, храмовото духовенство, свещеници от града и митрополитските протодякон Илиян Александров, дякон Калоян Миндев и дякон Йордан Дойчев.
Празничните песнопения изпълни митрополитският хор „Св. ап. Ерм“ с диригент протопсалт Георги Радев.
На богослужбата присъстваха: вицепремиерът г-н Атанас Зафиров, кметът на Пловдив г-н Костадин Димитров, председателят на Общинския съвет г-н Атанас Узунов, военният представител на началника на отбраната във Военните комитети на НАТО и ЕС ген.-лейт. Явор Матеев и съпругата му г-жа Невяна Митева, архонтът г-н Георги Гергов и съпругата му г-жа Вили Гергова, областният управител на Пазарджишка област г-жа Валентина Кайтазова, полк. Йордан Василев – зам.-началник щаб на СКСО, полк. Николай Драгинов – началник на отдел „Административен“ в СКСО, зам.-ректорът на Духовната академия доц. Димитър Добрев, г-н Радомир Чолаков – началник на кабинета на митрополита, бившият кмет на Пловдив г-н Здравко Димитров, директорът на Английската гимназия г-н Николай Радев, общински и държавни служители, общественици и офицери.
След изпяването на великия прокимен ”Кой Бог е Велик…” започна четенето на възкресното свето Eвангелие на различни езици. То прозвуча на български, гръцки, немски, френски, английски, църковнославянски и латински език.
Пасхалният поздрав „Христос Воскресе!” – „Воистина Воскресе!” се чуваше от малки и големи навсякъде и в усмихнатите лица на всички се четеше – в съгласие с псаломския стих, че именно „Този ден е Господ сътворил: да се възрадваме и развеселим в Него”.
Архипастирят на Пловдивска епархия произнесе вдъхновено Пасхално послание поздравявайки всички с Всепобедното Възкресение Христово.
Правоправещият архиерей поздрави г-жа Вили Гергова с празника на нейното тезоименитство и благодари на д-р Мутафчийска за направеното дарение от 2000 козунаци.
Накрая Високопреосвещеният митрополит Николай се обърна към богомолния народ с пасхалния поздрав: „Христос Воскресе!” и раздаде на всички по едно червено яйце и козунаци.
21.04.2025_18:27 | Източник: Българска патриаршия 20.04.2025 |
Автор: Пловдивска митрополия
Второ Възкресение в Сливен
На 20 април, Второ Възкресение, Негово Високопреосвещенство Сливенският митрополит Арсений отслужи Пасхална вечерня в катедралния храм „Св. вмчк Димитрий Солунски“ в град Сливен.
С митрополита съслужиха: ик. Йоан Петров – архиерейски наместник на Ямболска духовна околия, ик. Панайот Сотиров – епархийски духовен надзорник, ст. ик. Евгений Янакиев – председател на катедралния храм, свещеници от града и околията, патриаршеският протодякон Александър Нешев, митрополитските дякони Владимир Рогачев и Емилиян Борисов.
На пасхалното богослужение присъства зам.-кметът на Община Сливен г-н Стоян Марков.
След изпяването на великия прокимен ”Кой Бог е Велик…” започна четенето на възкресното свето Eвангелие на различни езици. То прозвуча на български, френски, руски, еврейски, румънски, църковнославянски, турски и латински език.
Пасхалният поздрав „Христос Воскресе!” – „Воистина Воскресе!” се чуваше от малки и големи навсякъде и в усмихнатите лица на всички се четеше – в съгласие с псаломския стих, че именно „Този ден е Господ сътворил: да се възрадваме и развеселим в Него”.
Негово Високопреосвещенство се обърна към всички присъстващи с архипастирско Пасхално послание, поздрави всички със всепобедния поздрав: „Христос Воскресе!” и раздаде на православните християни в храма по едно червено яйце и козунаци.
21.04.2025_18:23 | Източник: Българска патриаршия 20.04.2025 |
Автор: Сливенска митрополия
Пасха Христова и Второ Възкресение в Бачковската света обител
Вече две хиляди години светът стои в удивление пред чудото на Христовото възкресение и не може да му надделее! Во истина „тъмнината” остана поразена! От усилията на императорите, през научните „доказателства”, до тезите на материалистите и създателите на „ново общество”, думите и делото Му „не преминават”! И така, дори земя и небе да преминат, ние оставаме с Него!
Пасхалният възглас на надеждата и спасението отново бе отправен към изпълнилото манастира множество от игумена на обителта, Величкия епископ Сионий, за да проехти в отговор утвърждението „Во истина воскресе!”
Както и в останалите дни от богослужебния цикъл на Страстната седмица, така и във възкресната нощ, преосвещеният епископ бе в съслужение с братята и послушниците на Бачковската обител. Молитвено участие в богослужбите взе и дарителя на обителта, г-н Борис Калибацев и православният народ.
Богославещите песнопения бяха отправени към небесния наш Отец под ръководството на доц. д-р Любомир Игнатов.
В нeделя преди обяд дойде ред на „Второто възкресение,” поставило началото на апостолското послание към света, променило го из основи. Явилият се в плът Христос, им вдъхна Светия Дух и с него в сърце, дванадесетте понесоха Словото на спасението и живота в Господа Бога, положило край на езическата тъма и сътворило отново света, събуждайки окончателно Божието в човека.
Службата бе водена от игумена на обителта, Велички епископ Сионий в съслужение с братята на манастира. „Дарът на езиците” прозвуча в прочита на светото евангелие на различни езици.
Негово преосвещенство прочете Пасхалното патриаршеско и синодално послание към вярващия народ, като добави в края и своето и на братята поздравление с великденския поздрав – „Христос воскресе!” и отправи пожелание към православното множество, изпълнило католикона на манастира, да бъде винаги с вярата, упованието и духа Христов в себе си!
21.04.2025_18:19 | Източник: Българска патриаршия 20.04.2025 |
Автор: Бачковска света обител
Възкресение Христово – Пасха в Пловдив
Христос Воскресе!
С този радостен възглас Негово Високопреосвещенство Пловдивският митрополит Николай възвести славното Възкресение Христово, Празникът на празниците.
„Воистину Воскресе!”– възкликна с безмерна радост Божият народ, събрал се пред катедралния храм “Успение Богородично“ в Стария Пловдив.
В нощта на Великден Високопреосвещеният митрополит Николай поздрави всички боголюбиви християни и възглави Пасхалното богослужение в катедралния храм „Успение Богородично“.
В съслужение с Владиката бяха: Белоградчишкият епископ Поликарп – първи викарий на Пловдивския митрополит, архимандрит Максим – епархийски духовен надзорник, архимандрит Петър – клирик на Пловдивска митрополия, ставрофорен свещеноиконом Тодор Хаджиев – протосингел при Пловдивска митрополия и председател на храма, ставрофорен свещеноиконом д-р Добромир Костов – ректор на ПДСиА „Свв. Кирил и Методий“, ставрофорен свещеноиконом Деян Стоенчев – духовен надзорник, протойерей Ангел Ангелов – духовен надзорник, храмовото духовенство, митрополитските протодякон Илиян Александров и дякон Калоян Миндев.
Песнопенията изпълни митрополитският хор „Св. ап. Ерм“ с диригент протопсалт Георги Радев.
Официални гости на Пасхалното богослужение бяха: кметът на Пловдив г-н Костадин Димитров, военният представител на началника на отбраната във Военните комитети на НАТО и ЕС ген.-лейт. Явор Матеев и съпругата му г-жа Невяна Митева, архонтът г-н Георги Гергов и съпругата му г-жа Вили Гергова, зам.-ректорът на Духовната академия доц. Димитър Добрев, г-н Радомир Чолаков – началник на кабинета на митрополита, бившият кмет на Пловдив г-н Здравко Димитров, държавни и общински служители, общественици.
Малко преди полунощ митрополит Николай изнесе от светия Олтар и прикани всички богомолци да запалят свещите си, и да вземат от Благодатния огън.
На специално приготвена сцена, издигната в двора на храма, Владиката прочете евангелското четиво, което Църквата е отредила да се чете в навечерието на Възкресение Христово, и бе дадено началото на Пасхалната утреня.
Архипастирят на Пловдивска епархия възгласи радостната вест за Христовото Възкресение с трикратно: ”Христос Воскресе!”.
Хилядният народ му отговори с пасхалния поздрав: „Воистину Воскресе!“
Небето се озари от празничната заря, ознаменувала Възкресението.
След приключване на Пасхалната Утреня с възгласа „Благословено Царство…” след полунощ започна Пасхалната архиерейска Литургия. По време на която много вярващи пристъпиха към светите тайни, съучаствайки в радостта на Възкресението.
21.04.2025_18:14 | Източник: Българска патриаршия 20.04.2025 |
Автор: Пловдивска митрополия
Пасхално послание на Българския патриарх Даниил
Обични във Възкръсналия Спасител братя и сестри,
ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ!
Днешният ден не е като всички останали дни. „Тоя ден е Господ сътворил: да се зарадваме и да се развеселим в него“ (Пс. 117: 24). Този ден е невечерен, нескончаем, защото днес Христос победи греха и смъртта и постави начало на нов нетленен живот. Днес е ден на радост. И ние, православните християни, сме призвани да откриваме тази необикновена небесна радост пред света чрез делата на светлината: „Тъй да светне пред човеците светлината ви, та да видят добрите ви дела и да прославят Небесния ваш Отец“ (Мат. 5: 16).
Без Христовото Възкресение няма християнство. То е в сърцевината на християнския живот. То дава смисъл на цялата човешка история. Благовестието за победата на Христос над смъртта преминава от век във век като радостна вълна на вечността, която се докосва и до нас. Светото Евангелие свидетелства за многобройните явявания на Живия Христос. Явяванията на нашия Господ след Възкресението Му са засвидетелствани от неговите ученици, които Го видяха жив, които ядоха и пиха с Него, които се облякоха в сила отгоре, като приеха дара на Светия Дух в петдесетия ден от Неговото възкресение.
Най-впечатляващото, братя и сестри, без съмнение е, че тези свидетели дадоха живота си за Възкръсналия Спасител. Тяхното нелъжовно свидетелство за Христовото Възкресение беше запечатано със собствения им живот, със собствената им съзнателна саможертва. Можели ли са да лъжат цял живот, като заради това тяхно свидетелство са били водени на съд, в затвор, на мъчения и смърт?
Христовото Възкресение е засвидетелствано от цялата Христова Църква в нейната двухилядолетна история. Свидетелството за Христовото Възкресение ние виждаме в живота на Пречистата и Преблагословена Божия Майка, на светите апостоли, на светите мъченици, на преподобните отци и майки, на светителите, на праведните, на всички светии до днес. И ние днес, православните християни, сме призвани да свидетелстваме за тази истина:
ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ!
„Да очистим сетивата си и да видим Сияещия с непристъпна светлина Христос Възкръсналия; и нека ясно чуем как ни казва: „Радвайте се!“, като възпяваме победната песен“ (из Канона на Пасха). Може би понякога се питаме: „Защо не чувстваметази небесна радост? Защо сърцата ни не трепват? Защо не можем да усетим ликуването, което св. Църква възпява?“.
Нека да се замислим върху начина ни на живот. „Да очистим сетивата си“, тоест да внимаваме върху себе си, да се пазим от греха, да не позволяваме на осъждането, самозабравата, егоизма, безчувствието, безразличието и отчаянието да ни завладеят, а в мир с Бога и с нашите ближни да се трудим заедно за нашето спасение. И, когато „очистим сетивата си“, тогава ще „видим Сиящеия с непристъпна светлина Христос.“ Защото грехът пропъжда радостта. А животът в Христа според Неговите заповеди е извор на благодатна пасхална радост.
Молитвено благопожелаваме винаги и във всичко да бъдем правдиви свидетели и неуморни пазители и проповедници на Христовото Възкресение! Христовото Възкресение е надежда на света! Христовото Възкрсение е смисъл на живота! Христовото Възкресение е извор на радостта!
ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ!
ВОИСТИНУ ВОСКРЕСЕ!
21.04.2025_18:10 | Източник: Българска патриаршия 20.04.2025 |
Автор: Българска патриаршия